Veel gestelde vragen
Wat kan Pepp.fit
voor mij betekenen?

Veel gestelde vragen

 

Pepp.fit training

Wat is EMS training?

EMS is de afkorting voor Elektro Musculaire Stimulatie en wordt al langer ingezet in ziekenhuizen en bij fysiotherapeuten. Door het triggeren van een groot aantal spiercontracties in korte tijd wordt spierkracht vergroot.

Bij Pepp.fit is dit doorontwikkeld naar een fullbody workout waarmee core en ledematen met weinig inspanning en in korte tijd sterker worden. Hiermee worden niet alleen de belangrijkste spieren, maar ook dieper gelegen spieren aangesproken ​die op de conventionele manier niet of moeilijk te bereiken zijn. 

Met een Pepp.fit training wordt spiermassa opgebouwd, het metabolisme verhoogd, onderhuids vetweefsel afgebroken en de huid verstevigd. Een sterke spierontwikkeling verbrandt meer calorieën gedurende langere tijd omdat de ruststofwisseling hoger wordt. Rug- en gewrichtspijn worden verminderd met gerichte EMS spiertraining.

Is een Pepp.Fit sessie inspannend?

Een Pepp.fit sessie hoeft niet intensief te zijn, maar het kan wel! Door de interactieve opzet van onze trainingen bepaal je elke keer samen met de trainer hoe intensief je wilt trainen.  

Krijg ik spierpijn van een Pepp.fit training?

Niet persé. Dit hangt af van de intensiteit van de training. Naarmate je langer traint worden de melkzuren door de verbeterde circulatie ook steeds sneller afgevoerd waardoor de spierpijn ook steeds minder wordt.

Is Pepp.fit voor iedereen geschikt?

We bedienen een hele brede doelgroep van jong tot oud en van ongetraind tot topsporter. Mensen komen om sterker te worden, af te vallen, conditie op te bouwen of om het bereikte resultaat te behouden.

Omdat iedereen op zijn eigen niveau wordt afgesteld zijn onze Pepp.fit sessies geschikt voor iedereen boven de 18 jaar.

Hoe voelt EMS training?

Je kunt het gevoel het best vergelijken met een spiermassage. Er gaat een trilling door je spieren die in eerste instantie aanvoelt als een lichte kriebel en langzaam steviger aanvoelt.

Wat zijn de belangrijkste voordelen?

De tijdwinst is natuurlijk het allergrootste voordeel: de 20 minuten bij Pepp.fit kun je vergelijken met drie keer intensief trainen in de sportschool.

Sterker en fitter
Doordat er tijdens de Pepp.fit sessie meerdere spieren op een diep niveau worden aangesproken, wordt je binnen een relatief korte tijd een stuk fitter en sterker.

Zonder gewrichtsbelasting
Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van gewichten, maar puur getraind wordt op basis van de weerstand is er geen gewrichtsbelasting. Dit maakt de training ook geschikt voor oudere mensen of mensen met blessures.

Strakker en slanker
Omdat je spiermassa groter wordt, wordt de vetverbranding naar een hoger niveau getild. Daarbij zorgt de verbeterde bloedcirculatie niet alleen voor een betere conditie maar ook voor het samentrekken van de huid.

Helpt Pepp.fit tegen cellulitis?

Een van de bijkomende voordelen van Pepp.fit trainingen is dat bij deze hardnekkige huidconditie grote verbetering is te behalen. Dit heeft te maken met een verbeterde circulatie waardoor de huid niet alleen soepeler wordt en samentrekt, maar ook minder droog is en cellulitis aanzienlijk vermindert.

Na hoeveel trainingen zie ik resultaat?

Het kan niemand snel genoeg gaan natuurlijk, maar het hangt af van je doelstelling en hoe vaak en structureel je komt trainen. Al na de eerste Pepp.fit training zul je een voldaan gevoel ervaren, alsof je meerdere uren in de sportschool hebt getraind. Na een tiental trainingen merk je de eerste effecten, zoals een hoger energieniveau, meer spierkracht en huidverbetering.

Wij weten wat ems-training kan doen en zien resultaat bij alle leden die structureel elke week 20 of twee keer 20 minuten vrij maken voor een Pepp.fit sessie! 

Wat houdt een kennismakingstraining in?

Bij een kennismakingstraining nemen we een uur de tijd voor je:

• Een korte intake voorafgaand aan de training geeft ons een beeld van je huidige conditie en doelstelling.

• Hierna gaan we samen de mat op voor een korte en basic kennismakingstraining. Dit geeft jou een idee hoe het voelt en wat de impact is.

• Na afloop van de training laten we je de verschillende programma’s zien en adviseren we wat het beste bij jouw doelstelling en leefstijl past.

Ga ik zweten van een Pepp.fit training?

Dat hoeft niet; ook dat is weer afhankelijk van hoe intensief je de training inzet.

Veel leden komen tussen de bedrijven door in hun pauze of voordat ze naar het werk gaan. In de kleedruimtes liggen standaard een gastendoekje en een deo voor je klaar. Dit is over het algemeen voldoende om weer opgefrist de deur uit te gaan.

Hoevaak per week kan/mag ik trainen bij Pepp.fit?

Bij Pepp.fit zijn er meerdere mogelijkheden. Twee keer per week is echter het maximum omdat de trainingen diep doorwerken en de spieren ook de tijd moet krijgen om te kunnen herstellen.

Tijdens de intake bespreken we wat bij jou past. Daarbij speelt natuurlijk ook mee wat haalbaar is.

Gezondheid

Met welke blessures kan ik trainen bij Pepp.fit?

Voor veel mensen is de sportschool geen optie omdat bij een verkeerde uitvoering de klachten kunnen verergeren.

Omdat er bij Pepp.fit geen sprake is van gewrichtsbelasting en er altijd onder begeleiding wordt getraind is dit een uitermate geschikte manier om ondanks blessures of klachten toch de spierkracht te op te bouwen. Algemene stelregel is dat zolang je van de arts/specialist mag sporten, je ook EMS-training kan doen.

Hieronder de meest voorkomende klachten waarmee goed resultaat behaald kan worden:

  • Algemene rug-, nek- en schouderklachten
  • Bekkenbodemklachten
  • Artrose, Artritus, Reuma, Fybromyalgie, Diabetes 2
  • COPD
Hoe snel mag je na een bevalling met Pepp.fit beginnen?

De buikspieren hebben na een zwangerschap tijd nodig om weer terug te komen in vorm. Normaal gesproken gaat het om een herstelperiode van zes weken na een natuurlijke bevalling en acht weken bij een keizersnede.  Twijfel je? Bespreek het dan eerst met je huisarts of verloskundige.

Ik heb overgewicht, kan ik bij Pepp.fit trainen?

EMS training is een laagdrempelige manier om te sporten, ook als je overgewicht hebt. Je hoeft niet fit te zijn. De Pepp.fit pakken zijn flexibel en hebben we tot maat 48. Twijfel je? Dan ben je van harte welkom op een besloten kennismakingstraining om samen met de trainer te kijken of het bij je past

Ben ik niet te oud voor Pepp.fit?

Bij het ouder worden verliezen we sneller spier- en botmassa (sarcopenie, osteoporose). Bewegen wordt nu superbelangrijk!

Omdat wij de training kunnen afstellen op je eigen niveau en er geen sprake is van gewrichtsbelasting is onze manier van trainen ideaal voor ouderen. Het maakt dan niet uit of er een fitte dertiger naast je staat; juist die diversiteit maakt het trainen bij Pepp.fit afwisselend en leuk!

Kan ik afvallen met Pepp.fit training?

Structureel trainen bij Pepp.fit verhoogt de ruststofwisseling. Door het zeer hoge energieverbruik van de spieren tijdens een Ems-training, neemt het vetgehalte af en de spiermassa toe. Hierdoor verbrand je niet alleen meer calorieën tijdens en kort na de training, maar ook tijdens de dagen daarna. Een echte fatburner dus!

Je bent helemaal goed bezig als je naast de Ems- training bewust bent van een gezond voedingspatroon. 

Praktisch

Wat zijn de lidmaatschapsopties?

Bij Pepp.fit kun je kiezen voor een abonnementen of rittenkaarten.

Een abonnement is altijd voordeliger omdat het voor langere tijd structuur biedt en zo gericht toewerkt naar resultaat.

Wat is de abonnementsduur?

Pepp.fit werkt met jaarabonnementen omdat je op die manier alles fases doorloopt op weg naar duurzaam resultaat.

Een proefperiode bied je de mogelijkheid voortijdig uit te stappen als onze trainingen toch niet bij je passen. Je geeft het daarmee wel een serieuze kans!

Hoe maak ik een afspraak voor een training?

Je wordt bij inschrijving uitgenodigd voor een online boekinsapp. Met de app beheer je zelf je afspraken, wanneer het jou uitkomt.

Wat als ik geblesseerd ben?

Vaak kan er met Ems-training worden doorgetraind. Afhankelijk van de blessure kan de training individueel worden aangepast op oefeningen en intensiteit.

Op die manier kun je toch blijven werken aan het opbouwen of in stand houden van spiermassa.

Zo werkt het bij Pepp.fit

Reserveer je afspraak via de app

Wees 5 minuten voor aanvang aanwezig

Concentreer je 20 minuten op de sessie

Ontspan met een proteïneshake van de zaak 😉

sterker  •  fitter  •  strakker