EMS bij Pepp.fit

Pepp.fit geeft speciale EMS sessies (elektrische spierstimulatie) die effect hebben op spierkracht, vetverbranding, bloedsomloop en huidverbetering. Waar je met andere methodes veel meer inspanning moet verrichten, kun je bij Pepp.fit met één à twee sessies van 20 minuten per week dezelfde resultaten behalen.

Zonder extra gewrichtsbelasting, dus ook geschikt voor mensen met overgewicht, reumatische klachten, blessures of artrose. Door een verbeterde bloedsomloop wordt het metabolisme gestimuleerd, onderhuids vetweefsel gestroomlijnd en de huid verstevigd.

Trainen op je eigen niveau

De trainingen worden afgestemd op jouw niveau en doelstelling 

Effectieve fullbody workout

Diepe stimulatie op meerdere spiergroepen voor optimale spierkracht en conditie

Personal Small Group Training

Je traint met max 3 personen en altijd onder begeleiding van een personal trainer

Trainen zonder gewrichtsbelasting

Onze trainingen zijn daardoor ook geschikt voor mensen met blessures, rugklachten of reuma

Zo werkt Pepp.fit

Stap 1

Reserveer jouw training via de app

Via de app reserveer je eenvoudig jouw Jimm-e training op het moment dat jou uitkomt. Je kan tot vier weken vooruit reserveren. Je traint meestal met één of twee andere leden. 

Wil je sporten bij Jimm-e proberen? Reserveer een proeftraining met een van onze personal trainers. Een proeftraining volg je altijd alleen en duurt ongeveer 50 minuten.

Stap 2

Kom naar de studio

Je kan jouw auto of fiets voor de deur parkeren. Je traint altijd op afspraak. Daardoor hoef je niet te wachten en staat jouw personal trainer meteen voor je klaar. Je hoeft alleen je onderkleding mee te nemen voor een training. Bij een proeftraining ligt die al voor je klaar. Lekker makkelijk!

Stap 3

Trek je Jimm-e pak aan

Je kleedt je om in één van onze privé kleedkamers en trekt je onderkleding aan. Je kleding kan je opbergen in een kluisje. We helpen je met het aantrekken van het Jimm-e pak. 

Stap 4

Doe een efficiënte fullbody workout in 20 minuten

Nu begint de training! Je doet samen met jouw personal trainer eenvoudige, maar intensieve oefeningen. Iedere week doe je andere oefeningen. Je traint daarmee al je spiergroepen in 20 minuten. 

Wat is EMS training?

Bij normale krachttraining zorgen gewichten voor weerstand. Bij EMS training sport je zónder gewichten, maar zorgen subtiele impulsen voor deze weerstand. Het Jimm-e pak geeft deze impulsen af aan jouw spieren, waardoor ze extra geactiveerd worden. Het vergroot je natuurlijke spieractiviteit en zorgt voor tot wel 150 keer meer spiersamentrekkingen dan wanneer je met gewichten traint.  

Het Jimm-e pak geeft met tussenpozen iedere vier tot zes seconden impulsen af. Tijdens de impulsen voelt het alsof je in een bad met stroop beweegt. Je voert onder begeleiding van een personal trainer simpele, maar gevarieerde oefeningen uit. Hierdoor train je twaalf spiergroepen tegelijkertijd. Samen stellen we per spiergroep de intensiteit van de impulsen in. Die bouwen we geleidelijk op, zodat je altijd met voldoende weerstand blijft trainen.  

EMS training wordt al jaren ingezet in de luchtvaart, topsport en revalidatie. Nu is deze trainingsmethode ook beschikbaar om je hele lichaam mee te trainen.

Ervaringen

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in”
Marissa James

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in”
Jinga Low